Семінар-практикум «Лісова школа як модель навчання в природному просторі»
7 листопада 2024 року відбувся семінар-практикум спільноти вчителів природничого циклу Новояворівської територіальної громади «Лісова школа як модель навчання в природному просторі» в екоосвітньому просторі у ведмежому притулку «Домажир», який організувала Марія Лазорко, старша викладачка кафедри природничо-математичної освіти КЗ ЛОР « Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти».
Провідна ідея зустрічі: популяризація уроків у довкіллі. У лісовій авдиторії, серед мальовничої природи можна проводити екоосвітні уроки, уроки милування природою, уроки емпатії та доброти. Такі заняття потрібні для повноцінного функціонування мозку та розвитку інтелектуальних сил школярів. Адже у природі закладені в доступній для дитини формі прості і разом з тим дуже складні речі: предмети, факти, явища, властивості, сукупності, закономірності, причинно-наслідкові зв’язки. На семінарі розглядалися питання:
Уроки в довкіллі.
Лісова школа як модель навчання у природному просторі.
Притулок – ворота у світ дивовижної флори та фауни.
Академія диких тварин. Збереження популяції бурих ведмедів.
Лісова школа: квести, природні лабіринти, екологічні стежки, вікторини для різних шкільних вікових груп.
Тетяна Первій, керівниця відділу по роботі з відвідувачами екоосвітнього простору у ведмежому притулку «Домамажир» представила гостинну інфраструктуру, розповіла місію закладу, особливості організації освітньо-пізнавальних екскурсій, додаткові локації для забезпечення харчування та відпочинку дітей.
Марія Лазорко ознайомила учасників з різновидами уроків у довкіллі та моделями навчання в природному просторі, презентувала лісову школу як модель навчання в природному просторі, запропонувала лісовий журнал для лісових уроків, інтерактивні вправи, можливості «пригодницькі запитання», твори-перевтілення, дидактичні вправи для уроків серед природи.
Анастасія Колосовська, координаторка освітніх проєктів, розповіла пр місію, пріоритети. основні напрями та діяльність організації щодо захисту тварин. Вона представила екскурсійні маршрути з освітніми інсталяціями та провела учасників Ведмежими шляхами. Це екскурсійні маршрути різної складності, організовані як освітні кола, де учні дізнаються багато цікавої інформації про тварин. Провела з педагогами квест, ознайомилася з майстер-класами та локаціями притулку для навчання дітей різних вікових груп (екологічними стежками, природними лабіринтами). Інтерактивні уроки, квести, майстер-класи розроблені з метою розширення знань про природу рідного краю. Уроки у лісовій школі сприяють дбайливому ставленню до навколишнього середовища. Анастасія Колосовська зазначила, що освітня діяльність щодо захисту тварин відіграє провідну роль у зміні ставлення людей і має великий вплив на життя тварин.
Леся Серафим, консультант КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Новояворівської міської ради, підкреслила роль екоуроків, екологічних стежин лісової школи, метою яких є розширення знань учнів про природу рідного краю, розвиток емпатії, співчуття. Зазначила важливість таких видів діяльності для формування екологічної грамотності.